Середа
08.05.2024
03:59
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Українська література
Головна Реєстрація Вхід
БІОГРАФІЯ Г.С. СКОВОРОДА »
Меню сайту
Головна сторінка Мапа сайту Вступне слово Література Давньої Русі Література XVI–XVIII століть Гостьова книга Інформація про сайт Зворотній зв'язок

Block title

Наше опитування
Чому ви зайшли на сайт?
Всього відповідей: 124

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Лічильник
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Форма входу


Розділ II.   Г.С. СКОВОРОДА

Біографія


У 1722 році в сім’ї малоземельного козака Сави Сковороди в с. Чорнухвх на Полтавщині народився син Григорій. З малих років він виявив велику любов до науки й музики, і батько віддав його до Київської академії. Вчився добре. Духовна влада хотіла зробити Сковороду попом, але він рішуче відмовився. Жадоба бачити більше світу спонукала Сковороду поїхати за кордон.

Спочатку він був в Угорщині при російській церкві в Токаї, куди його відрядили. Не нагрівши місця в Токаї, він з паличкою в руках помандрував по Європі. Побував у Німеччині, Польщі, познайомився з видатними ученими. З порожніми кишенями, але збагачений досвідом повернувся Сковорода па батьківщину.

Тут він спробував зайнятися педагогічною діяльністю як викладач піїтики в Переяславському колегіумі. Відкинувши старі поетичні зразки і поставивши викладання піїтики за Ломоносовим і Тредьяковським, Сковорода звернув на себе увагу переяславського єпископа, який запропонував йому повернувся до старих методів викладання. Сковорода відповів на це латинським прислів'ям: «Одна річ – єпископський жезл, інша річ – пастуша сопілка» (не сунь, мовляв, єпископе, свого носа до того, чого не знаєш). І опинився без роботи.

Деякий час був домашнім учителем у поміщика, учителював кілька років у Харківському колегіумі, але й цю посаду примушений був покинути, бо влада визнала його неблагонадійним як поширювача небезпечних думок.

Не раз умовляли Сковороду стати монахом, але він завжди різко відмовлявся. Наприклад, монахам Київської лаври, які говорили, що Сковорода міг би бути «стовпом церкви і окрасою монастиря», він відповів: «Досить і вас, стовпів неотесаних».

З 1769 року і до кінця свого життя Сковорода лишався мандрівним учителем. З палицею в руках, у простій селянській свиті, з торбою за плечима ходив він по селах і в живих розмовах учив народ. Усе його майно складалося з кількох книжок та рукописів власних творів. Супутницею його була сопілка, на якій він виконував свої пісні. Жив Сковорода надзвичайно скромно. Помор він у 179-1 році па Харківщині, в селі Пан-Іванівці (тепер – Сковородинівка).

Життя й творчість Сковороди пройняті протестом проти кріпосницького ладу, проти знущання з трудових мас.

Сковорода негативно ставився не тільки до духовної кар'єри, духовенства і релігійних обрядів, а й до деяких основних положень християнської релігії. В його творах підносилась думка, що природа ніким не створена. Вона не має ні початку, ні кінця, існувала й існуватиме завжди. В цьому Сковорода підходив до матеріалізму. Але в його світогляді були і суперечності. Він вважав, що духовне начало панує над матерією.

Різко критикував великий філософ і біблійні легенди. Цим усім він поширював вільні передові думки і сприяв їх розвиткові.



Наступна сторінка: >>Творчість Сковороди

проверка
Подождите секунд...

Життя сайту
Сайт существует:

Годинник

Пошук

Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе